بوستر پمپ‌ها و منبع تحت فشار

در این مقاله به بررسی بوستر پمپ‌ها و منبع تحت فشار در سیستم‌های جریان سیال می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

بوستر پمپ چیست و چگونه کار می‌کند؟

بوستر پمپ ها فشار و جریان کم آب را افزایش می‌دهند. تقویت اضافی مورد نیاز برای بالا بردن فشار آب شما به سطح مورد نظر را فراهم می کند. پمپ تقویت کننده آب به عنوان یک واسطه بین منبع آب و نقاط انتهایی مانند شیرها و دوش ها عمل می‌کند و فشار را برای انتقال آب از مخزن ذخیره یا در سراسر یک خانه یا تأسیسات تجاری فراهم می‌کند.

بوستر پمپ ها برای بسیاری از کاربردها با کاربردهای صنعتی عمده هر فرآیند صنعتی که به فشار سیال بالا نیاز دارد

از جمله موارد زیر نیاز است:

  • فیلتراسیون
  • اسمز معکوس
  • تهویه مطبوع
  • تصفیه آب
  • تغذیه دیگ بخار

بوستر پمپ چگونه کار می‌کند؟

بوستر پمپ ها فشار آب را به عنوان راهی برای افزایش جریان افزایش می‌دهند. بوستر پمپ مانند یک فن با پره‌هایی عمل می‌کند که برای افزایش جریان هوا می‌چرخند و بوستر پمپ در داخل یک پروانه دارد که جریان آب و فشار را به همان صورت افزایش می‌دهد..

بیشتر آنها پمپ های گریز از مرکز هستند که آب را از منبع آب گرفته و از طریق پروانه (تک مرحله ای) یا پروانه های چند مرحله ای (چند مرحله ای) برای افزایش فشار آب حرکت می‌دهند. سپس آب فشار بالا از طریق خروجی جریان می‌یابد.

ساختار بوستر پمپ

  • موتور
  • پروانه
  • ورودی و خروجی
  • دستگاه های سنجش فشار یا جریان

بوستر پمپ دارای پروانه ای است که آب را از ورودی و خروجی از خروجی حرکت می دهد. موتور پروانه را می‍چرخاند. بوستر پمپ ها بسته به نحوه مکش و بیرون راندن آب متفاوت هستند. برخی از پمپ های تقویت کننده آب از پروانه چرخان و برخی دیگر از دیافراگم نوسانی استفاده می‌کنند. پمپ هایی با دیافراگم های نوسانی از دو صفحه نوسانی یا چرخشی برای فشار دادن آب استفاده می‌کنند. آنها همانطور که صفحات به هم می‌پیچند، فنجان را فشرده می‌کنند و آب را فشار می‌دهند.

منبع تحت فشار چیست؟

منبع تحت فشار، فشار آب را در خانه شما حفظ می‌کند و از عمر پمپ چاه شما محافظت می‌کند. منبع تحت فشار آب را در پایین ذخیره می کند و هوای فشرده را در بالا دارد و آب را تحت فشار زمانی که پمپ کار نمی‌کند فراهم می‌کند. هر بار که از ماشین لباسشویی، توالت، شیر آب یا وان خود استفاده می‌کنید، به آب از چاه نیاز است، بنابراین منبع تحت فشار مقدار مشخصی آب را در خود نگه می دارد تا قبل از ارسال سیگنال به پمپ چاه برای روشن شدن استفاده شود. این کار زمان بین روشن و خاموش شدن پمپ را افزایش می دهد، بنابراین اگر چرخه روشن و خاموش شدن سریع باشد، هر بار که از آب استفاده می کنید، پمپ روشن می شود و هنگامی که استفاده از آب تمام شد، خاموش می شود. منبع تحت فشار در واقع به افزایش عمر پمپ شما کمک می کند.

هر چند وقت یک بار باید منبع تحت فشار خود را تعویض کنم؟

اگر آب شما تمیز است و از منبع تحت فشار اندازه مناسب استفاده می‌کنید، میانگین طول عمر حدود 15 سال تخمین زده می شود، اما مارک و کیفیت مخزن شما مانند هر وسیله اصلی دیگر تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. اطمینان حاصل کنید که در حال پیگیری تعمیرات و تعمیرات جزئی هستید و همیشه از هر یک از مسائل فوق آگاه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید