تجهیزات صنعتی

تجهیزات صنعتی طیف وسیعی از ابزارها را در برمی‌گیرد. از انواع پمپ، تجهیزات استخری، دیزل ژنراتورها تا ابزار دقیق و… همه جزو محصولات صنعتی هستند که برای راحت کردن روند زندگی ما طراحی و ساخته شده‌اند. در این مقاله به بررسی انواع تجهیزات صنعتی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورها ظرفیتی را برای کاربران مختلف مانند خانه‌ها، مدارس، کلینیک های اورژانس و مراکز صنعتی نیرو برق تولید می‌کنند یا بدون توقف یا ذخیره می‌کنند. دیزل ژنراتورها می‌توانند به اندازه کافی برای انتقال بی دردسر یا به اندازه کافی بزرگ باشند تا در خانه ها جا شوند. با وجود این، یک واحد تجهیزات صنعتی معقول برای هر کاربر وجود دارد. دیزل ژنراتورها انرژی سوخت را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کنند تا به بارها نیرو بدهند.

اصل کار دیزل ژنراتور ولوو

دیزل ژنراتور ولوو مانند هر دیزل ژنراتور دیگری در 4 سیکل کار می‌کند:

  • مکش ورودی
  • فشرده سازی
  • قدرت
  • اگزوز

اصل عملکرد دیزل ژنراتور ولوو در واقع بر اساس قانون تبدیل انرژی است. این قانون بیان می‌کند که انرژی نه می‌تواند ایجاد شود و نه از بین برود بلکه فقط می‌تواند از شکلی به شکل دیگر تبدیل شود.

دیزل ژنراتور ولوو دارای موتوری است که از دیزل برای عملکرد تجهیزات صنعتی خود استفاده می‌کند. انرژی مکانیکی تولید شده توسط دیزل ژنراتور ولوو بیشتر به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود تا در زمان قطع برق مورد استفاده قرار گیرد.

دیزل ژنراتورهای مدرن مانند دیزل ژنراتور ولوو که توسط تولیدکنندگان Genset ارائه می شوند معمولاً به خوبی با مشخصات بالا تنظیم می‌شوند و به راحتی در مدل های مختلف تجهیزات صنعتی در دسترس هستند. بنابراین، می توانید سرمایه گذاری در یک دیزل ژنراتور ولوو بسیار کارآمد را برای اطمینان از تامین برق مداوم در خانه و محل کار خود در نظر بگیرید.

فلومتر فشار دیفرانسیل

فلومتر یکی از ابزار دقیق است. دبی سنج فشار تفاضلی بر اساس این اصل عمل می کند تا جریان سیال را اندازه گیری کند. برنولی بیان کرد که افت فشار در امتداد انقباض متناسب با مجذور سرعت جریان است. بنابراین فشارهای بالادست و پایین دست فلومتر به سمت فرستنده ای هدایت می شود که اختلاف فشار را اندازه گیری می کند و دبی سیال را محاسبه می کند.

یکی از معایب استفاده از فلومتر فشار دیفرانسیل از تجهیزات صنعتی، رابطه غیر خطی است که بین دبی و فشار دیفرانسیل وجود دارد. دقت فلومتر در فشارهای دیفرانسیل پایین کاهش می‌یابد. در این موارد از فلومتر دقیق تر در تجهیزات صنعتی استفاده می‌شود.

فلومتر حرارتی

فلومتر های حرارتی از خواص حرارتی سیال برای اندازه گیری جریان سیال از طریق استفاده از هیترها و سنسور حرارتی استفاده می‌کنند. زمانی که سیال در لوله جریان فلومتر می‌یابد، مقدار حرارت اندازه گیری شده به گرمکن سنسور اعمال می‌شود. انتقال حرارت بین هیتر و سیال این تجهیزات صنعتی اتفاق می‌افتد و سرعت جریان سیال به مقدار گرمای جذب شده توسط سیال بستگی دارد.

خاصیت انتقال حرارت سیالات در سرعت بالا و جریان نامنظم در مقایسه با محیط آرام (جریان با سرعت کم و سازمان یافته) آشکارتر است. بنابراین، با افزایش جریان، گرمای بیشتری به سیال تجهیزات صنعتی از دست می‌رود و اندازه‌گیری‌ها را می‌توان به راحتی با فلومتربه دست آورد.

اگرچه خواص سیال با دما و فشار متفاوت است، این تغییرات معمولاً در بیشتر کاربردهای تجهیزات صنعتی ناچیز است. بهتر است از فلومتر های حرارتی نه تنها زمانی که خواص حرارتی سیال مشخص است، بلکه زمانی که این خواص نسبتاً ثابت هستند نیز استفاده شود.

پمپ استخر

پمپ استخر قلب سیستم گردش هر استخری است و از تجهیزات استخری ضروری است. که هر روز از فصل استخر بدون وقفه کار می‌کند. مهمترین نکته در نگهداری استخر این است که پمپ استخر شما کار کند. اگر پمپ استخر کار نمی‌کند، هیچ چیز کار نمی کند – بنابراین باید فوراً تعمیر شود.

پمپ استخر جریان آب را فراهم می‌کند که مواد شیمیایی را به درستی در سراسر استخر توزیع می‌کند و به آن اجازه می دهد آب را به طور موثر ضد عفونی کند. این تجهیزات صنعتی و استخری مایع را از طریق کفگیر و زهکش اصلی از استخر می کشد، آن را فیلتر می‌کند و پس از آن، آب را از طریق برگشت های اصلی به استخر می‌فرستد.

با یک پمپ استخر کارآمد، می توانید آب خود را چندین بار در روز بسته به اندازه استخر خود بچرخانید. این به حذف زباله‌ها از استخر شما کمک می کند و در عین حال پمپ استخر کارایی مواد شیمیایی استخر شما را بهبود می‌بخشد، که با تشکیل جلبک‌ها و میکروب‌ها در آب مبارزه می‌کند. استفاده از این تجهیزات صنعتی استخری به شما این امکان را می‌دهد که از تجربه استخر شنا خود در حال سالم لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید