بوستر پمپ و تجهیزات تهویه مطبوع

بوستر پمپ آب

بوستر پمپ آبرسانی به فشار آب کمک می‌کند. توزیع آب از منبع به شیرها، دوش‌ها، توالت‌ها و سایر وسایل لوله‌کشی فشاری دارد که معمولاً ثابت و کافی است. این فشار ثابت و کافی آب می تواند از ترکیدن لوله های شما یا خشک شدن شیرها جلوگیری کند. علاوه بر این، فشار بهینه آب می‌تواند عملکرد لوله ها و سیستم زهکشی شما را علیرغم تغییرات فصلی حفظ کند.

بوستر پمپ به تنظیم فشار آب کمک می‌کند.  تغییرات فشار آب می‌تواند روی شیرها و لوله‌کشی شما تأثیر بگذارد. اگر فشار آب شما بیش از حد بالا باشد، مطمئناً لوله های شما نشت می کند و باعث هزینه های غیر ضروری در قبض آب می شود. از طرف دیگر، اگر فشار آب شما خیلی کم باشد، هیچ مقدار آب قابل استفاده برای فعالیت های روزانه خود دریافت نخواهید کرد.

هدف از نصب بوستر پمپ آب

اگر با سطح فشار آب خود مشکل دارید، ممکن است نیاز به نصب یک بوستر پمپ آب داشته باشید. یک بوستر پمپ آب می‌تواند فشار و حجم آبی شما را که از شیرها یا سر دوش شما جاری می‌شود، افزایش دهد. بوستر پمپ فشاری را فراهم می‌کند که می‌تواند آب را از یک مخزن ذخیره، از طریق خانه یا حتی ساختمان‌های تجاری منتقل کند.

استفاده از بوستر پمپ آب برای خواصی که الزامات کد جریان آب را برآورده نکرده‌اند نیز لازم است. با این حال، برخی از عوامل می‌توانند مانع ارزیابی شما شوند که آیا واقعاً به پمپ تقویت کننده آب نیاز دارید یا خیر.

روفتاب پکیج

RTU دقیقا چیست؟ مخفف روفتاب پکیج است. بنابراین اکنون می توانید حدس بزنید که این نوع تجهیزات تهویه مطبوع در پشت بام قرار می‌گیرند. روفتاب پکیج یک واحد مستقل است که گرما و تهویه مطبوع را برای انواع خاصی از فضاها فراهم می‌کند.

به غیر از روفتاب پکیج انواع دیگری از تجهیزات تهویه مطبوع را نیز می‌توان بر روی سقف نصب کرد، مانند کندانسورهای تهویه مطبوع سیستم اسپلیت، یا سیستم های چیلر آب خنک. بنابراین چه چیزی یک سیستم HVAC RTU را متفاوت می کند؟

RTU گاهی اوقات “واحد پکیج” نامیده می شود زیرا شامل تمام اجزای یک سیستم تهویه مطبوع و گرمایش در یک جعبه است:

  • کویل اواپراتور AC که گرما را جذب می کند
  • یک سیم پیچ کندانسور AC که گرما را آزاد می کند
  • یک کمپرسور AC، قلب سیستم تهویه مطبوع
  • یک منبع گرما
  • یک فن برای دمیدن هوای گرم و سرد از طریق مجاری
  • ورودی هوای بیرون (برای بهبود تهویه)

واحد روفتاب پکیج تمام گرمایش و تهویه مطبوع مورد نیاز فضای شما را فراهم می‌کند. هوای گرم و سرد شده از طریق کانال کشی و رجیستر به مناطق مختلف ساختمان می‌رسد. همچنین روفتاب پکیج برای بازگرداندن هوا به سیستم، رجیسترهای برگشتی دارد.

چیلر اسکرال

چیلر اسکرال یک واحد خنک کننده با کیفیت عالی است که از کمپرسور اسکرال برای فشرده سازی مبرد استفاده می‌کند. این یک منبع خنک کننده عمدتاً برای کارخانه های صنعتی با اتلاف مقدار شدید گرمای تولید شده توسط تجهیزات فراهم می‌کند.

اسکرال آب سرد را در سراسر سیستم به گردش در می آورد و گرمای اضافی را با استفاده از هوا یا محیط های آب وارد جو می‌کند. این واحد چیلر اسکرال بر اساس اصل چرخه بخار-تراکم است.

مبرد چیلر اسکرال توسط اجزای مختلفی چرخش می‌شود: اواپراتور، کمپرسور اسکرول ، کندانسور و شیر انبساط حرارتی. در کل فرآیند به تغییر حالت خود از گاز به مایع و سپس مایع به گاز ادامه می‌دهد.

چیلر اسکرال راه حل‌های خنک‌کننده کارآمدی را برای بسیاری از کاربردها ارائه می‌دهد. در صنایع مختلف از جمله ترموفرمینگ، لیزر، نیمه هادی ها، قالب گیری تزریقی، فرآوری مواد غذایی، جوشکاری، صنایع شیمیایی و بسیاری موارد دیگر مورد اعتماد و استفاده است.

ویژگی‌ها و مزایای چیلر اسکرال

  • چیلر اسکرال حاوی کمپرسورهای اسکرال هرمتیک تک یا چندگانه با درایو سرعت متغیر است که به طور خاص برای شرایط بار جزئی بهینه شده است. کمپرسور چیلر اسکرال حاوی یک دستگاه پخش کننده مبرد پیشرفته برای خنک کننده موتور است.
  • چیلر اسکرال با ساختاری فشرده طراحی شده است که دوام و قابلیت اطمینان را افزایش می‌دهد. با یک جعبه عایق صدا کمپرسور پیکربندی شده است که با کار بی سر و صدا، آرامش منطقه صنعتی شما را تضمین می‌کند.
  • چیلر اسکرال دارای تجهیزات ایمنی مختلفی است که از آسیب دیدن دستگاه جلوگیری می‌کند. این موارد عبارتند از: حفاظت در برابر فشار بالا و پایین، محافظت در برابر یخ، تشخیص گرمای بیش از حد دمای تخلیه، سوئیچ جریان.

دیدگاهتان را بنویسید