دیزل ژنراتور و دو مدل چیلر جذبی

مزایای دیزل ژنراتور خانگی

بهره وری کلی دیزل ژنراتور خانگی

دیزل ژنراتور خانگی با موتور دیزلی معمولاً در مقایسه با انواع دیگر ژنراتورها کارآمدتر هستند و این به این دلیل است که می‌توانند در بازه زمانی بسیار سریع تری به اوج کارایی خود برسند.

این افزایش راندمان به دلیل یک جزء خنک‌کننده داخلی است که از توانایی دیزل ژنراتور خانگی برای مدیریت تولید گرما بدون نیاز به قطعاتی مانند پمپ آب، خنک‌کننده‌های اضافی، سنج‌های دما و رادیاتور پشتیبانی می‌کند.

تطبیق پذیری

دیزل ژنراتورهای خانگی به دلایل مختلفی در بسیاری از صنایع مختلف تجاری مورد استفاده قرار می گیرند، اما دلیل اصلی به دلیل تطبیق پذیری آنها است.

دیزل ژنراتورها واقعاً می توانند انواع مختلفی از نیازهای منحصر به فرد را برطرف کنند، به همین دلیل است که می توانند کل خانه را به عنوان منبع تغذیه پشتیبان برق رسانی کنند و در عین حال قادر به پشتیبانی از انواع ماشین آلات سنگین نیز هستند.

ماندگاری دیزل ژنراتور خانگی

دیزل ژنراتور خانگی نیز باید در مقایسه با انواع دیگر ژنراتورهای پشتیبان دوام بیشتری داشته باشند. صاحبان خانه فقط باید دیزل ژنراتور خانگی را به طور منظم توسط یکی از تکنسین ها تعمیر کنند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به خوبی کار می‌کند.

چیلر

اغلب ادعا می شود که از برج های تبرید سیستم چیلر به بقیه انواع سیستم‌های تهویه مطبوع برتری دارند زیرا آب خنک کننده در تماس با هوای برج قرار می گیرد، اما در یک مدار بسته در سیستم چیلر آب باقی می ماند. انتخاب یک چیلر آبی مستلزم محاسبه مقدار دقیق سرمایش مورد نیاز است، یعنی مقدار دقیق انرژی اضافه شده به مایع خنک کننده توسط ماشین آلات فرآیند.

با حذف انرژی گرمایی، این سیستم های خنک کننده یعنی چیلر آب را خنک می کنند و اجازه می دهند از آن برای خنک سازی ساختمان استفاده شود.

چیلر جذبی گاز

در چیلرهای جذبی گاز، پمپ توسط یک خط گاز طبیعی متصل به سیستم راه اندازی می شود. هنگامی که سیستم روشن می‌شود، گاز طبیعی پمپ را فعال می کند تا مبرد را از کمپرسور عبور دهد. این سیستم‌ها کارآمدتر از سیستم‌های تهویه مطبوع الکتریکی کار می‌کنند، اما هنوز هم هزینه بیشتری نسبت به انواع خورشیدی دارند. در مناطقی که نور خورشید برای مدت طولانی در دسترس نیست، اغلب از چیلر جذبی گاز استفاده می شود.

چیلر جذبی بخار

در یک برمید با چیلر جذبی بخار، مبرد به جای فریون، آب است. این سیستم همچنین حاوی یک ماده نمک است که معمولاً به شکل لیتیوم بروماید است. گرمای یک پمپ ژنراتور باعث می شود که آب از لیتیوم بروماید جدا شده و به بخار تبدیل شود. همانطور که در چیلر جذبی بخار، بخار به داخل جاذب بالا می رود و خنک می شود، با لیتیوم بروماید مخلوط می شود و به طور قابل توجهی سردتر می شود. این به دلیل فشار شدید اتمسفر درون جاذب است.

در شرایط عادی، آب در دمای 212 درجه فارنهایت (100 درجه سانتی گراد) تبخیر می شود، اما در داخل جاذب، آب می تواند تا 46 درجه فارنهایت (8 درجه سانتی گراد) تبخیر شود. این دمای پایین به آب اجازه می دهد تا با خارج شدن از جاذب چیلر جذبی بخار به سرعت خنک شود. سپس آب سرد شده از طریق اواپراتور حرکت می‌کند، جایی که دمنده‌ها هوای جریان یافته روی کویل‌های اواپراتور حاوی آب سرد را خنک می‌کنند و به داخل ساختمان می‌روند.

دیدگاهتان را بنویسید