کاربردهای PLC و ترانسمیتر فشار

  • Post author:
  • Post category:بلاگ

موارد استفاده امروزی از PLCها

PLCها نزدیک به پنجاه سال است که نقش مهمی در عملیات تولید دارند. PLC یک کامپیوتر صنعتی است که با توجه به بررسی ورودی خروجی تصمیمات منطقی‌ای را برای فرآیندها یا ماشین‌آلات اتوماتیک می گیرن. در اینجا سه مورد استفاده رایج امروزی از PLC ها در صنایع تولید بررسی می‌کنیم.

تولید سیمان با PLC

PLC نقش مهمی در تولید سیمان دارد. این فرآیند شامل مخلوط کردن مواد اولیه و ترکیبات مختلف در یک کوره است. یک برنامه PLC استفاده از کیفیت و مقادیر مناسب مواد خام را در طول فرآیند اختلاط در کوره تضمین می کند، که در آن تعیین می کند کدام خروجی می تواند بهترین کیفیت ممکن را به همراه داشته باشد.

تولید شیشه با PLC

از دهه 1980، تولید شیشه یک فرآیند پیچیده است که شامل استفاده از PLC ها می شود. PLC ها عمدتاً در هر رویه و کارگاهی برای کنترل نسبت مواد، پردازش شیشه های تخت و سایر مراحل در فرآیند تولید استفاده می شوند. به دلیل پیچیدگی تولید، این فرآیند به فناوری باس (یک شبکه کنترل توزیع شده که در اتوماسیون صنعتی استفاده می شود) در کنار PLC متکی است. این امکان ساخت حالت کنترل PLC و جمع آوری داده های اضافی را فراهم می کند که تنها با فناوری PLC قابل انجام نیست.

 PLC در مدل سازی مجازی

مدیران کارخانه برای ایجاد یک پلان دقیق طبقه نیاز به سیستم های مدل سازی مجازی دارند. با انجام این کار، تولیدکنندگان می توانند عملیات خود را در کل زنجیره ارزش خود، از طراحی و مهندسی گرفته تا فروش، تولید و خدمات، بهبود بخشند. PLC ها را می توان در مدل سازی مجازی برای شبیه سازی نحوه عملکرد یک قطعه جدید از تجهیزات هنگام نصب استفاده کرد. به این ترتیب، سازندگان می توانند تنظیمات مناسب را برای اجرای موفقیت آمیز بدون توسل به تغییرات پرهزینه انجام دهند.

کاربردهای ترانسمیتر فشار

جداسازی نشت لوله آب با ترانسمیتر فشار

انواع ترانسمیتر فشار متعدد را می توان به لوله ها در بالا یا زیر زمین متصل کرد تا به تشخیص شکستگی یا نشتی در لوله کمک کند. محل دقیق نشتی توسط ترانسمیتر فشار که بیشترین افت فشار را نشان می دهد نشان داده می شود. یک ترانسمیتر فشار بی سیم همچنین امکان نظارت از راه دور برای نشت را فراهم می کند.

شناسایی نشت گاز با ترانسمیتر فشار

برای تشخیص نشت گاز، به یک فشار مرجع نیاز دارید که با آن فشار وارد شده به مخزن را اندازه گیری کنید. اگر فشار پایین بیاید، خروجی بالا می رود که نشان دهنده وجود نشتی است.

·         مانیتورینگ فشار گاز با ترانسمیتر فشار

هنگامی که گاز غیر قابل احتراق در یک مخزن ذخیره می شود، می توان از یک ترانسمیتر فشار برای اندازه گیری فشار و چگونگی تأثیر آن فشار توسط عوامل محیطی مانند گرمای خورشید یا دمای سرد استفاده کرد. در صورت اندازه گیری گاز قابل احتراق، باید از ترانسمیتر فشار ساخته شده با محفظه ضد انفجار یا مبدل فشار خطرناک استفاده کنید که برای استفاده با گازهای انفجاری تایید شده است.

اندازه گیری فشار پمپ با ترانسمیتر فشار

کاربردهای متعددی وجود دارد که در آن باید از فشاری که یک پمپ تولید می کند، دانست. اندازه پمپ اندازه ترانسمیتر فشار مورد نیاز را تعیین می کند.

  • برای پمپ های بسیار کوچک، باید از یک ترانسمیتر فشار میکرو استفاده کنید.
  • برای پمپ های بزرگتر، یک ترانسمیتر فشار معمولی کار خواهد کرد.

با این حال، در یک پمپ بزرگتر نگرانی از چکش آب وجود دارد که می تواند به ترانسمیتر فشار آسیب برساند. برای جلوگیری از این مشکل، برای پمپ‌های بزرگ‌تر می‌توانید ترانسمیتر فشار را به سمت پایین حرکت دهید تا نیروی پمپ قبل از رسیدن به مبدل یکنواخت شود.

مزیت سیستم چیلر آبی

چیلر آبی مزیتهای فراوانی دارد. یکی از مزایای چیلر آبی بازده بالای سرمایه گذاری و صرفه جویی در هزینه و انرژی است. از جمله مزایای چیلر آبی، بازگشت سرمایه بالاتر است. در حالی که هزینه‌های اولیه نصب و راه‌اندازی ممکن است قابل توجه باشد، پس از راه‌اندازی و راه‌اندازی سیستم چیلر آبی، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت ارزشمند با هزینه‌های تعمیر و نگهداری و تعویض قطعات کم است.

بسیاری از سازندگان چیلر فرآیندی سیستم های چیلر آبی را می سازند که به طور قابل توجهی در هزینه های انرژی صرفه جویی می کند. مایع خنک کننده مورد استفاده در این چیلرها (آب) در مقایسه با سایر جایگزین ها، فراوان، ارزان و آسان است. علاوه بر این، آب یک وسیله عالی برای حمل انرژی گرمایی است، به این معنی که چیلر به سرعت گرمای موجود در یک فرآیند مرتبط را سریعتر دفع می کند و در عین حال انرژی کمتری مصرف می کند.