یادگیری زبان انگلیسی

یکی از نیازهای مهم برای زندگی امروزه یادگیری زبان انگلیسی است. وقتی مردم سراسر دنیا دیدند که برای دلایل گوناگون باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند به فکر انتخاب زبان مشترک  افتادند. بعد از جنگ جهانی دوم چهار زبان المانی، فرانسوی و انگلیسی و چینی نامزد زبان بین المللی شدند اما هریک به دلایل گوناگون رد شدند و در نهایت زبان انگلیسی، زبان بین المللی و مشترک شد و تمامی کشورهای دنیا برای ارتباط با یکدیگر و یا ارتباط با سازمان های جهانی از این زبان استفاده میکنند. با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات واضح است که برای ادامه زندگی لازم است زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم آموخت.

آموزش خصوصي زبان
آموزش خصوصي زبان

تاریخچه زبان انگلیسی

همانطور که از اسمش مشخص است تاریخچه زبان انگلیسی به کشور انگلستان یا بریتانیا سابق مربوط میشود. انگلیسی یک زبان هنداروپایی و از خانواده زبان آلمانی و اسکاندیناوی است. تاریخچه زبان انگلیسی به سه دوره تقسیم میشود

انگلیسی باستان : این دوره بین سال های 450 تا 1100 میلادی است .

انگلیسی میانه: سال های 1100 تا 1500 میلادی دوران زبان انگلیسی میانه است. در این دوره به مدت 400 سال زبان رسمی انگلستان به زبان فرانسوری تغییر پیدا کرد. به همین دلیل امروزه میبینیم بسیاری از کلمات انگلیسی ریشه فرانسوی دارند. کلماتی مثل anatomy- soldier-army

انگلیسی امروزه: 1500 تا امروز 2022. تحول جدی برای یکسان سازی و استاندارد سازی زبان را میتوان از سال 1700 دانست. در این سال ماشین چاپ وارد انگلستان شد و رشد سریع ادبیات نوشتاری در این سالها اتفاق افتاد.

فواید یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان شما را باهوش تر میکند

طبق تحقیقات دانشمندان افرادی که ذهن خود را به چالش میکشند در واقع ذهن خود را پرورش می دهند. یادگیری مهارت جدید مثل آموختن یک ساز یا زبان جدید مثل یک ورزش برای ذهن است. در پایان شما ذهنی هوشمند و آماده خواهید داشت

تحصیل و اپلای تحصیلی

یکی از مزیت های مهم شرکت در کلاس زبان انگلیسی شانس تحصیل در خارج از کشور و دانشگاه های برتر دنیا است. اگر رویای تحصیل در خارج از کشور را دارید و به دنبال بورسیه شدن و اپلای کردن هستید یکی از شرط های مهم تحصیل در دانشگاه هایی مثل اکسفورد، هاروارد، کمبریج داشتن مدرک زبان است.

فرصت شغلی بهتر

امروزه در عصر ارتباطات یکی از اهداف هر شرکت و سازمانی کار کردن و رقابت با همتایان خود در خارج از کشور است.  ارتباط با شرکت های خارجی هم درامد بیشتر و هم موجب پیشرفت و ارتقای شغلی میشود. لازمه کار کردن در چنین شغل ها و شرکت هایی تسلط به زبان انگلیسی است.

درامد بیشتر

افرادی که به چند زبان تسلط دارند به طور معمول از حقوق بالاتری نسبت به دیگر کارکنان برخوردارند. البته برای داشتن درامد به دلار حتما نباید خارج از کشور باشید. در ایران هم میتوان درامد خوبی داشت. شما میتوانید با عضویت در سایت های فریلنسری بین المللی پروژه هایی مطابق با توانایی و مهارت خودتون بگیرید انجام بدین و از این راه کسب درامد کنید. البته که این مستلزم این است که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید تا بتوانید کار کنید و با کارفرمایان خود ارتباط بگیرید.

افزایش ارتباطات

با یادگیری زبان انگلیسی شما به راحتی میتوانید با مردم در سراسر جهان از طریق ایترنت و صفحات مجازی صحبت کنید و ارتباط برقرار کنید. یافتن دوستان جدید یکی دیگر از مزیت های یادگیری زبان دوم است.

در اولویت بودن

افرادی که به چند زبان تسلط دارند همیشه برای کار نسبت به دیگران در اولویت هستند و معمولا از سوی کارفرما رد نمیشوند.

تاثیر یادگیری زبان دوم در کودکی

کودکان فکر باز و آرامی دارند. بهترین وقت برای یادگیری زبان انگلیسی زیر 7 سال است. کودکانی که زبان دیگری جز زبان مادری یاد میگیرند باهوش تر و خلاق تر هستند.

یادگیری مهارت جدید برای کودکان موجب اعتماد به نفس آن ها میشود.

مغز کودکان به راحتی گنجایش یادگیری زبان های خارجی را دارد. کودکی که زبان انگلیسی را بلد است راحتتر از بقیه زبان های دیگر مثل اسپانیایی، آلمانی و فرانسوی را یاد میگیرد.

یادگیری زبان انگلیسی برای کودک تفریح محسوب میشود. شعر و داستان و قصه برای کودک لذت بخش است پس اگر بتوانید زبان انگلیسی را به طور جذاب به کودک آموزش دهید علاقه او به درس و یادگیری بیشتر میشود.

تاثیر یادگیری زبان دوم در جوانی

هر زمانی که اقدام به یادگیری زبان خارجه کنید خوب است. مسلما یادگیری در دوران کودکی نسبت به دوره جوانی راحتتر است اما نباید فراموش کرد که یادگیری و فعالیت ذهنی برای هر سنی لازم است.  

تاثیر یادگیری زبان دوم در میانسالی

برخی فکر میکنند یادگیری زبان در میانسالی امکان پذیر نیست اما در هر سنی با تلاش و پشتکار میتوان به هدف رسید. تلاش برای آموختن زبان دوم در میانسالی یک چالش جدید است و فواید بسیاری دارد که از مهمترین آن میتوان به جلوگیری از الزایمر اشاره کرد. هرچه فعالیت مغز بیشتر باشد کمتر در معرض پیری و آسیب قرار می گیرد.

روش های یادگیری زبان انگلیسی

1- هدف درست داشته باشید

برای انجام هر کاری نیاز به هدف و انگیزه داریم. یادگیری زبان انگلیسی هم از این قاعده مستثنی نیست. هدفی که تعیین میکنید نباید خیلی راحت و یا خیلی سخت باشد.

2- تمرین مکرر

برای کسب هر مهارتی تمرین رکن اصلی است. برای یادگیری زبان انگلیسی به طور میانگین باید روزی 4 ساعت تمرین کنید تا در مدت معقولی به نتیجه برسید.

3- صحبت کردن

یکی از راه های سریع یادگیری زبان ارتباط داشتن با انگلیسی زبانان است. صحبت کردن و گوش دادن به صحبت های دیگران تاثیر زیادی در یادگیری خواهد داشت.

4- استفاده از منابع گوناگون

اگر فقط از یک راه و یک کتاب بخواهید تمرین کنید خسته میشوید. شما میتوانید علاوه بر کتاب های درسی از موسیقی و سریال نیز به عنوان کمک استفاده کنید.

چهار مهارت اصلی

چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی به ترتیب listening,reading,speaking , writing است.

برای گوش دادن هزاران منبع در اینترنت میتوانید پیدا کنید. پادکست ها، اخبار انگلیسی، فیلم و سریال و موسیقی گزینه های مناسبی هستند.

یکی از بزرگترین دغدغه های هر زبان آموزی صحبت کردن است. اگر به دنبال یادگیری و تقویت مهارت خود هستید باید بتوانید صحبت کنید.

برای صحبت کردن در یک جمع آرامش داشته باشید، از زبان بدن استفاده کنید، جملات ساده و روان انتخاب کنید به دنبال واژگان پیچیده نباشید و ارتباط چشمی برقرار کنید تا تاثیر حرف خود بر مخاطب را ببینید.

مهارت بعدی خواندن است. خواندن یک مهارت دریافتی است که تنهایی میتوانید با تمرین آن را تقویت کنید. خواندن مجلات و روزنامه ها، داستان ، شعر، وبلاگ و حتی بروشور آموزشی به شما برای تقویت این مهارت کمک میکند.

اخرین مهارت نوشتن است. راحت ترین را برای تقویت مهارت نوشتن خاطره نویسی است. سعی کنید در طول روز هر اتفاقی که پیش می آید را به زبان انگلیسی بنویسید. این کار اوایل شاید دشوار باشد اما به مرور زمان متوجه تاثیر مثبت آن میشوید و برایتان راحت تر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید